søndag den 13. januar 2008

Jul i Nuuk

I år fejrede jeg juleaften med nogle venner fra DK, som bor i Nuuk. Her kommer nogle billeder dernedefra.

Der er en sjov tradition i Nuuk, med at man julemorgen ser Julemanden ankomme ved Dronning Ingrids Hospital. Nu skulle man jo tro, at han ankommer i kane og hele pivtøjet.... Men nej, han er også fulgt med fremskridtet, så han ankommer med helikopter. Gud ved, om rensdyrene så er gået på pension ;-)

Vi skulle selvfølgelig også ud at rende på ski og snesko i fjeldet, mens jeg var dernede. Alle, der har været i Nuuk, ved at det næsten altid blæser dernede, så pga. chillfaktoren var det pææænt koldt. Jeg fik da også reddet mig et par lette forfrysninger under turene i fjeldet.


Langrendsløjpen skulle lige afprøves....












Jan og Heidi med Sermitsiaq i baggrunden.












Julemandens helikopter på vej ind til landing.













Touchdown...











Både voksne og børn var helt vilde efter at sige velkommen til julemanden.
Som en lille fodnote, vil jeg lige fortælle lidt om julemandens tøj. Hans støvler er lavet af isbjørneskind og staven er lavet af narhvalstand, med en udskåret isbjørn på toppen. Desværre kom jeg ikke tæt nok på til at tage et billede af den...

1 kommentar:

Pipsen sagde ...

Ja, det vækker minder om min tid i Nuuk.....Jeg ved ikke hvorfor Julemanden ikke flyver forbi Maniitsoq... Måske er her ikke nogen artige børn....
Håber du havde en god jul