tirsdag den 8. juli 2008

Myg...

De sidste 4-5 dage har vi været plaget af en mindre invasion af myg her i Maniitsoq. Jeg fatter ikke, at sådan et lille insekt kan irritere så meget som de gør. Lige så snart man bevæger sig uden for en dør er man for tiden i myggehelvede.
Normalt plejer de ellers at holde til i fjeldet, og det er fint nok med mig for der er man forberedt med myggenet, flammekaster og det hele. Men i år har de åbenbart valgt at holde ferie i Maniitsoq... Nederen!
Alle de mennesker man støder på rundt omkring i byen, går og vifter sig om hovederne for at holde myggene væk. Egentlig ser det ret sjovt ud, hvis det ikke lige var fordi man selv går og vifter med armene som propeller hele tiden...

Jeg kom lige til at tænke på et smukt citat fra Ace Ventura 2. Han skriger det godt nok i angst efter en hvid flagermus, men det rammer plet mht. mine tanker omkring myg:
"Aaaaaarrgghhh....... Die Devilbird, you spawn of Satan!"

Jeg kan ikke sige det bedre selv :-)

Der er dog et lyspunkt forude!
De har lovet regn de næste 3-4 dage, så der slipper vi vel for myggene. Det er meget længe siden, jeg har glædet mig så meget til regnvejr...... :-)

Ingen kommentarer: