lørdag den 28. marts 2009

Lidt forårsbilleder

Her er lidt billeder fra en cykeltur for et par uger siden. Som man kan se stod solen højt på himlen og der var den der udefinerlige forårsfornemmelse i luften med fuglefløjt og insekter hvor solen brød frem af skyggerne.

Lidt uden for Hjørring kom jeg forbi nogle kæmpe fyrretræer, der efter sigende skulle være over 100 år gamle. De står i nærheden af nogle gamle gravhøje som nok er 1.000.000 år gamle ;-) (De sagde mig ikke så meget, men træerne var vildt imponerende).






Senere på turen mødte jeg et par små fyre, der også var ude for at nyde solen. Men de så nu ud til at fryse lidt (hvis man da ellers kan se sådan noget på en frø?). Ihvertfald var de meget langsomme, og reagerede ikke synderligt da jeg stak kameraet helt (ned) i ansigtet på dem...







Ja ja... Hvem siger at landmænd ikke har humor? Ham her har vist haft lidt for meget fart på...
Jeg var ihvertfald ved at falde af cyklen af grin, da jeg kørte forbi, så jeg måtte vende om igen for at tage et par billeder :-)



4 kommentarer:

Pipsen sagde ...

Ha ha, helt kanon med cyklen og støvlerne...det er god humor:-)
Jeg må medgive dig at der kan være eventyrlige øjeblikke i den danske natur og det du beskriver er et af dem.
(Dog mener jeg nok du burde have skrevet en advarsel om skræmmende billeder af frøer.....jeg har en fobi mod lige netop frøer og tudser som er de mest afsindigt frastødende og utiltalende dyr af alle.....Ja ja jeg ved det godt, de er harmløse og børn elsker dem... jeg bryder mig kun om dem i den flåede, grundigt hvidløgsmarinerede og stegte udgave) Nevermind, det er nok bare mig :-) Vi ses Flemse....

Flemming sagde ...

Frøer er da søde :-)
Den lille fyr jeg mødte, så ihvertfald lidt genert ud ;-)
Hygge!

Michael sagde ...

Dejlige billeder du har der af det danske forår.

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Hej F
Pia er pjævset, - ti hi, - frøer er skønne og skrubberne lige så(:
Jeg syntes også det er rigtig dejlige billeder du har taget.
Jeg skal til dk om en uges tid, så jeg håber at Jeres gode vejr holder ved.
Kærligt varmt og omklamrende "kom hinanden ved agtigt" knus herfra, - Griiiiiiiiiiiiiiiiiiiner.