søndag den 9. marts 2008

Dejlig weekend

I denne weekend har vejret vist sig fra sin absout bedste side. Godt nok har der været rimeligt koldt med temperaturer omkring -16/18 grader, men til gengæld blev vi velsignet med høj sol, skyfri himmel og næsten vindstille :-)
Og eftersom der (stadig) ikke er en biograf eller lignende i byen, og Michael drengen er taget "hjem" til DK :-( er sådan et vejr ensbetydende med en tur i fjeldet, så der har jeg rendt rundt det meste af weekenden.

Det blev til to dejlige heldagsture i omegnen af "Pattefjeldet", der ligger ca. 6 km i fugleflugt fra Maniitsoq by. Bortset fra et par gutter på snescootere, de obligatoriske ravne og nogle enlige havørne der kredsede rundt højt oppe, havde jeg det hele for mig selv derude.
Det er altid en lidt mærkelig fornemmelse, at være helt alene i fjeldet om vinteren. Som regel er de eneste lyde man hører, lyden af skiene mod sneen og ens vejrtrækning, når man står stille. Det sætter mig ofte i en næsten meditativ stemning efter et stykke tid... Jeg må sige, at jeg aldrig nogensinde har oplevet en lignende stilhed noget sted i DK.
Alt i alt har det været en hel fantastisk god weekend, hvor batterierne er blevet ladet godt op efter en laaaang uge.

Jeg ville meget gerne have smidt nogle billeder på bloggen fra turene, men nettet driller idag, så måske lykkes det imorgen...

Ingen kommentarer: