søndag den 23. marts 2008

Forår ?

Som alle heroppe ved er vejret i Grønland som regel det modsatte af vejret i Danmark. Så mens de har kulde og sne i Påsken derhjemme, har vi varme og forår her i Maniitsoq.
Temperaturen har idag sneget sig op på hele 8 varmegrader, hvilket gør at det mærkes (næsten) som en sommerdag at være udenfor. Det er nu egentligt også meget rart med lidt varme, efter en lang vinter.

Desværre betyder varmegraderne så også, at sneen smelter. Og eftersom der ligger MEGET sne, er der tilsvarende store mængder smeltevand og is på vejene idag. Det gør det til lidt af en udfordring (men ret sjovt) at holde sig oprejst, hvis man vover sig ned i byen. Overalt er vejene dækket af et tykt lag sjapsne eller smeltevand, og nedenunder er der så det gamle, hårdt trykkede is....

Lige nu sidder jeg og spekulerer på, om skisæsonen mon er slut for i år, eller om der kommer et overraskelsangreb i form af mere sne? Det må tiden jo så vise. Jeg syntes ikke rigtigt, at jeg er færdig med at stå på ski for i år....

Tja.... Ellers er der vist ikke sket så meget nyt her i staden. Folk snakker lidt om de vigtige ting her i universet. Vejret. Om fiskesæsonen mon snart starter? Om Michael drengen mon kommer en tur herop igen? osv.

Nå, det må vist være det for denne gang. Der er vist ikke så meget mere "fornuftigt" at sige ;-)

God påske til alle jeg endnu ikke har sagt det til!

3 kommentarer:

Michael sagde ...

Hvis det er glat og smattet, så er jeg glad for at jeg ikke er deroppe - trods de varme tempearturer.
Hvor mange gange har man ikke måtte se sig selv ydmyget i fuld offentlighed pga måden man forcerer en isklædt fjeldside på.
Vejret i dk byder heller ikke rigtigt på at man skal ud - forskellen er bare at jeg har et par hundrede kanaler og i har kun KNR!!!
:O)
- jeg ser slet ingen grund til at blande fiskesesonen ind i alt det her. Og må jeg lige minde om at tæt knyttet til fiskesesonen der er myggesesonen. Hvis ikke du kan huske den, så ved jeg du har billeder af nogle ben der var populære ude i fjeldet.
Desuden så har vi været ude at fiske i år og det var pisse koldt og jeg havde nær mistet et par fingre. SÅ det gider jeg ikke mere. Der er absolut intet der er sjovt ved at fiske....
Træ-kræmning er meget bedre og der får man ikke forfrysninger, kroge i fingrene eller bruger hele sin formue i fiskeshoppen.

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Ja ja, man kan godt fornemme at michael-drengen allerede savner det heroppe. Fiskesesonen trækker allerede i ham den stakkels mand.
Men ok, hvis han læser 4 gratis aviser, med det samme indhold ???? Ja så kan jeg godt forstå han drømmer sig tilbage eller må trøste sig med at kramme et træ eller to.

Dortheivalo sagde ...

jeg har nomineret dig.. se mere her: http://dortheivalo.blogspot.com/2008/03/jeg-er-blevet-nomineret-af-mariann-og.html Håber du vil lege med?!