mandag den 15. oktober 2007

Fjeldtur og nordlys









Vi var så heldige at have fantastisk godt vejr i weekenden, så selvfølgelig skulle jeg i fjeldet en tur. Jeg fik lokket sundhedsplejersken og hendes datter med på en "guidet" tur til Pattefjeldet, da de trods 3 mdr. i Maniitsoq endnu ikke har været på de kanter (og ja, det hedder også sådan på grønlandsk "Iviangiusat"). Det blev til en rigtig fin tur i roligt tempo og masser af solskin, der varede det meste af dagen.

For jer der ikke har været der, kan jeg sige at afstanden fra Maniitsoq til Pattefjeldet er ca. 6 km i fugleflugt. Men som man hurtigt finder ud af, er der ikke ret mange flade steder her på øen, så det føles som noget længere. Højeste punkt på Pattefjeldet er 563 m over havet, så det er lidt imponerende at kigge op ad...

Nå, men vi kom afsted på en fed vandretur, og jeg fik endda lokket de to tøser med op til et udsigtspunkt halvvejs oppe ad Pattefjeldet. Der var godt nok lidt nervøsitet undervejs fra specielt en af deltagerne, men hun fik da kæmpet sig med op, og blev glad for udsigten.

For at gøre en god dag endnu bedre, var der også lidt nordlys om aftenen. Så jeg må sige, at det nærmest var en perfekt afslutning på en super god dag :-)

1 kommentar:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.