søndag den 21. oktober 2007

Weekend

Så er endnu en weekend ved at være vel overstået, selvom jeg syntes den har været lidt for kort.... Hvornår mon man finder ud af at indføre 3-dages weekender, så man kan få slappet ordentligt af?

Nå, men egentlig var det planen, ikke at have nogle planer her i weekenden. Sådan noget med bare at stene igennem på sofaen osv. Måske endda oparbejde en overbelastningsskade i tommelfingeren pga. for meget Playstation... Men ak nej, sådan skulle det ikke gå.
Selvfølgelig blev det super godt vejr med let dagsfrost og solskin både lørdag og søndag. Det er som regel ensbetydende med en tur i fjeldet, så det endte med at jeg slæbte min dovne krop afsted. Jeg ville selvfølgelig ikke "lide" alene, så stakkels Michael blev lokket med begge dage.

Helt utilfreds ser han nu ikke ud, men udsigten var også god. Her sidder Michael, Marianne, Laura og Anne-Marie og gør klar til en lille pause med udsigt over "vandsøen" og Sarfatfjorden.







Jeg ved, at Michael sætter stor pris på en seriøs stener weekend, så næste weekend får han fred. Der sidder jeg nemlig i DK - forhåbentlig med en kold fadbamse og en burger inden for rækkevidde ;-)

Nå, men af hensyn til Michael´s sarte følelser, vil jeg ikke plage ham mere lige nu med DK´s turen, så I må vel hellere få lidt flere billeder fra weekendens ture ;-)

Her er et billede af slænget ved bredden af den nu tilfrosne "vandsø", hvor Maniitsoq får drikkevandet fra. Her var superlækkert med solskin og næsten helt vindstille. Helt perfekt til en velfortjent frokostpause.

For at få billedet i kassen, var jeg nødt til at gå et stykke ud på isen med en noget usikker fornemmelse i benene - specielt, da jeg skulle ned på knæ...















Når jeg nu var derude, kunne jeg ligeså godt tage lidt flere billeder af lysets spil i isen, så her kommer der et par stykker til...






























1 kommentar:

Pipsen sagde ...

Nå Flemming.....Er det ikke ved at være tiden du oplever noget du vil dele med os andre....Læg lige mærke til at jeg er blevet helt ferm til det med bloggen....NÆSTEN uden hjælp...... :-)
Mvh Pia